Assistent Accountant Audit – Zelhem

Introductie

Gaat jouw hart sneller kloppen van de audit? En ben jij een sociaal dier dat op zoek is naar een dynamische functie met veel klantcontact? Dan gaan wij graag eens met jouw in gesprek, want voor onze opdrachtgever in Zelhem zijn wij op zoek naar een assistent accountant met een passie voor de controlepraktijk!

Organisatie

Onze opdrachtgever is een landelijk opererend en top 10 accountantskantoor met 30 vestigingen en ongeveer 1000 collega’s in accountancy en bedrijfsadvies. Het grote voordeel van deze opdrachtgever is de combinatie van verschillende diensten onder één dak. Onze opdrachtgever biedt de volgende diensten: accountancy, audit, belastingadvies, salaris en personeel, corporate finance en juridisch advies. Door de combinatie van deze expertises en een kantoor bij jouw op de hoek helpen zij de resultaten van mkb-ondernemers te optimaliseren en langetermijnwaarde creëren. Binnen dit kantoor heerst een ontspannen, informele sfeer met mensen die het beste uit zichzelf en hun dienstverlening willen halen. Verder staat persoonlijke groei binnen dit kantoor centraal, want alleen als jij groeit, kan de business ook groeien.

De controlepraktijk van onze opdrachtgever groeit. Op dit moment werken er zo’n 60 medewerkers in de audit die met ziel en zaligheid klanten door het hele land bedienen vanuit de kantoren Nijkerk, Sneek, Naaldwijk, Gorinchem en Zelhem. De klantenportefeuille is erg divers van zakelijke dienstverleners tot productiebedrijven.

Binnen de controlepraktijk staat eigen verantwoordelijkheid en kwaliteit op één. Je krijgt veel ruimte om te groeien en draagt hier zelf de verantwoordelijkheid voor. Daarnaast streef je er naar om kwaliteit zo goed mogelijk te borgen. Ze halen namelijk geen voldoening uit het halen van een zes. Of ze nou worden beoordeeld door de klant of door de AFM: zij gaan voor meer. Zij staan voor een kwalitatief hoogstaande dienstverlening.

Functie

Als junior assistent accountant leer je veel bedrijven en ondernemers kennen. Van stichting tot multinational: allemaal kunnen ze op jouw betrokkenheid en expertise rekenen. Je start je maandag rond half 9 op het kantoor in Zelhem. Je praat nog wat na over het weekend, start je laptop op en neemt een lekkere kop koffie om de dag goed mee te beginnen. Je persoonlijke buddy is ook weer aanwezig om je deze dag bij moeilijke taken te ondersteunen. Als eerste lees je je mailbox bij en beantwoord je deze waar mogelijk. Daarna ga je verder met een interim controle. Hierbij voer je een aantal lijncontroles uit om het bestaan van processen bij de klant vast te stellen. Dit is best een hele klus! Als dat er op zit, heb je voor de lunch nog een pre-audit meeting van een nieuwe grote klant. Hier bespreken jullie hoe de controle hier in zijn werk zal gaan!

Tijdens de lunch kies je er vandaag voor om een rondje met je collega’s te wandelen, want de zon schijnt heerlijk!

Als je weer met een fris hoofd achter je laptop kruipt start je met het uitvoeren van een eindejaarscontrole. Na een middag verwerken van liquide middelen in een financieel jaaroverzicht en afloopcontroles van debiteuren uitvoeren, word je uitgedaagd om je eer te verdedigen tijdens een potje tafelvoetbal!

Hierna ga je vol vernieuwde energie verder met de laatste taak van de dag, je bent namelijk gevraagd door je buddy om zijn/haar opzet voor een steekproef verder uit te werken. Dit gebruiken jullie om de overige bedrijfskosten in kaart te brengen. Je sluit de dag af met een kort overleg met je buddy over vandaag en een korte vooruitblik voor de rest van de week.

Als je dag voorbij is rijd je weer in je eigen (lease)auto terug naar huis en heb je nog een heerlijke avond voor je!

Functie-eisen

  • Je hebt een diploma of propedeuse hbo accountancy óf een vwo diploma;
  • Je gaat studeren aan de Nyenrode Business Universiteit;
  • Je krijgt energie van cijfers en vindt het heerlijk om op verschillende plekken te werken;
  • Je hebt affiniteit met ICT en ziet uitdaging in verdere digitalisering;
  • Je bent leergierig en je durft vragen te stellen.

Aanbod

  • Salaris tussen €2500,- en €3000,- bruto per maand o.b.v. fulltime;
  • 8% vakantiegeld;
  • 25 vakantiedagen;
  • Leaseauto;
  • 60 leuke collega’s;
  • Betaalde opleidingsmogelijkheden;
  • Mogelijkheid om zelf eigenaar van de organisatie te worden.

Interesse? Reageer dan via onderstaande sollicitatieknop. 

Nog vragen? Neem dan contact op met:
Marco Mijnheer via marco@wecruite.nl – 06 362 478 99 of Johan Dijkstra via johan@wecruite.nl – 06 104 637 44

Anderen bekeken ook

Menu