Introductie
Ben jij een Finance professional die zijn kennis en persoonlijkheid in wil zetten binnen een internationale organisatie. Wil jij graag meedenken, adviseren en mee bouwen aan de professionaliteit en toekomst van deze klant?
Organisatie
Onze opdrachtgever is een Nederlands familiebedrijf met een internationaal werkveld. Hoewel ze op verschillende plekken ter wereld gevestigd zijn, is het hoofdkantoor in Friesland het kloppend hart van het bedrijf. Hier wordt met een team van circa 180 collega’s gewerkt aan de ontwikkeling, het design, de bouw en het testen van zo’n 40-50 jachten per jaar. Het sales- en marketingteam werkt vanuit een prachtig kantoor aan het water in Amsterdam. Met het Care programma bieden zij hun klanten vanuit de buitenlandse hubs (o.a. Zuid Frankrijk, Ibiza, Mallorca en Miami) een ongeëvenaarde service.
Eigenaar zijn van een jacht van onze opdrachtgever betekent namelijk maximaal vaarplezier, “without a worry”. Drie simpele woorden die voor hun de grondslag van de bedrijfsvoering vormen. Het technische team zorgt er gedurende het drukke vaarseizoen voor dat de jachten altijd in goede technische staat zijn. Daarnaast hebben ze eigen captains & deckhands die verantwoordelijk zijn voor het schoonmaken, tanken, bijvullen van de koelkasten en afdekken van de boten tot aan het uitstippelen van vaar trips.
Functie
Als Global Business Controller bij onze opdrachtgever heb je een een uitdaging als directe sparringpartner van de CFO. Je bent onderdeel van een Finance- team van 8 enthousiaste professionals met verschillende disciplines. Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid, maar de samenwerking met het team staat voorop.
Je houd je bezig met diverse taken op het gebied van bijvoorbeeld begrotingen, business cases, subsidietrajecten en acquisities. De focus zal aan het begin liggen op het opzetten en optimaliseren van processen en projecten binnen de organisatie. Je kunt hierbij denken aan cashflowmanagement, tranfers pricing policies of het opzetten van nieuwe etniteiten wegens de internationale expansie van de organisatie. De opdrachtgever zit momenteel midden in de implementatie van een nieuw ERP pakket, ook hier kan jij een mooie bijdrage aan leveren.
Na de eerste periode zal jouw focus steeds meer naar de rol van Business partner verschuiven en ben je veel in gesprek met directie en lijnmanagement. Jij zorgt voor de vertaling van data en financiële gegevens naar concrete managementinformatie en praktisch uitvoerbare plannen, maar haalt anderzijds ook de informatie en behoeften van de werkvloer op.
Functie-eisen
- Je hebt een proactieve en flexibele houding;
- Je kan gestructureerd en zelfstandig werken;
- Je hebt uitstekende analytische en communicatieve vaardigheden;
- Je kan ontwikkelingen en data kernachtig vertalen naar een boodschap;
- Je kan procesmatig denken en ketengericht werken heb jij in nature in je zitten;
- Je hebt reflectie -en leervermogen.
Verder heb jij;
- Een opleiding op minimaal hbo-niveau richting Bedrijfseconomie of Accountancy;
- Minimaal 5 jaar werkervaring;
- Bereid tot reizen naar de buitenlandse locaties;
- Ervaring met MS Excel is een vereiste;
- Ervaring met Accountview en/of MS Dynamics is een pré;
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift;
- Een passie voor boten en watersport is een pré.
Aanbod
Wij bieden;
- Salaris tussen €4.000 en €6.000 bruto per maand (o.b.v. 40 uur per week);
- Een dienstverband voor 40 uur per week;
- Een positieve sfeer binnen deze groeiende organisatie;
- Mogelijkheden om te investeren in de toekomst en jouw loopbaan;
- Uitstekende arbeidsvoorwaarden.