Relatiebeheerder / Assistent Accountant MKB – Leek

Introductie

Voor dit leuke accountantskantoor uit Leek zijn wij op zoek naar een assistent accountant, die graag zijn eigen ‘winkeltje’ wil gaan runnen.

Eigen winkeltje? Lees gauw verder om te kijken wat dit concreet betekent!

Organisatie

Onze opdrachtgever is een full-service accountantskantoor met drie vestigingen in Groningen, Leek en Oosterwolde. Ze hebben alle vormen van accountancy dienstverlening onder één dak, accountancy (samenstel en audit), fiscaal advies en loonadministratie. Binnen dit kantoor zijn in totaal ongeveer 50 collega’s werkzaam verdeeld over de vier disciplines. Gezamenlijk bedienen zij klanten in het MKB, Agrarische en Medische segment. Zowel de fiscale als de accountantspraktijk is in hoge mate geautomatiseerd, zodat de meest efficiënte werkwijze en maximale kosteneffectiviteit is gewaarborgd.

Zo werken zij:
De optimale en cliëntgerichte aanpak betreft niet alleen het inhoudelijk vaktechnisch aspect, maar ook, zeer bewust, het centraal stellen van onze klant en zijn vraagstukken.

Concreet betekent dit:

  • snelle communicatie en omgaande reactie;
  • elke cliënt heeft een vast contactpersoon;
  • cliënten en vraagstukken krijgen direct de volle aandacht (zowel gevraagd als ongevraagd);
  • afspraak = afspraak.

Functie

De eigenaar van onze opdrachtgever is bezig om een MKB klantenportefeuille op te bouwen voor de vestiging in Leek. Op dit moment zit hier voornamelijk de Medische klantenportefeuille gevestigd, maar er is potentie genoeg om hier ook een goede MKB klantenportefeuille te bedienen. We zijn dan ook op zoek naar een assistent accountant die klaar is om de volgende stap te zetten tot relatiebeheerder.

In deze functie wordt jij het eerste aanspreekpunt voor deze nieuwe klantenportefeuille en alles wat daarbij komt kijken. Kortom, je gaat je eigen winkeltje runnen. Van het inboeken van administraties tot het samenstellen van de jaarrekeningen en het maken van de fiscale aangiftes. Jij bent hier verantwoordelijk voor en je doet ook de besprekingen met de klant. Heeft de klant een andere adviesvraag die jij prima zelf op kunt lossen, dan wordt er van je verwacht dat je dit ook zelf op pakt. Op het moment dat het vraagstuk buiten de expertise ligt of als er een document afgetekend moet worden, dan kun je gebruik maken van de expertise van de accountant of fiscalist.

Werkzaamheden:

  • het inboeken van administraties;
  • het samenstellen van jaarrekeningen;
  • het verzorgen van de fiscale aangiftes;
  • het verzorgen van tussentijdse cijfers en rapportages;
  • het zelfstandig bespreken van de cijfers met de klant;

Functie-eisen

  • Afgeronde opleiding accountancy, bedrijfseconomie of aanverwante opleiding;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als assistent accountant;
  • Je hebt een passie voor het accountancy vakgebied, maar
  • Je hebt geen ambitie om je titel te behalen;

Aanbod

  • Een marktconform salaris tussen €2500 en €3500,- bruto per maand o.b.v. fulltime;
  • 8% vakantiegeld;
  • Een goed geautomatiseerde accountancypraktijk;
  • Veel vrijheid;
  • Een goede werk-/privébalans (je hoeft nooit over te werken);
  • Leuke collega’s en een informele werksfeer.

Interesse? Reageer dan via onderstaande sollicitatieknop. 

Nog vragen? Neem dan contact op met:
Marco Mijnheer via marco@wecruite.nl – 06 362 478 99 of Johan Dijkstra via johan@wecruite.nl – 06 104 637 44

Anderen bekeken ook

Menu