Ervaren assistent accountant samenstelpraktijk, 24-40 uur – Emmen

Vacaturenummer: 3201

Introductie

Wil jij ondernemers ondersteunen met duidelijke inzichten en praktisch advies? Als ervaren assistent-accountant in de samenstelpraktijk bij Adbeco werk je zelfstandig, denk je actief mee en draag je bij aan de kwaliteit van ons werk en de samenwerking binnen het team. Je kijkt verder dan de cijfers en helpt mee aan het opbouwen van langdurige klantrelaties.

Wil jij weten wat deze functie precies inhoudt? Lees dan deze vacature!

Organisatie

Adbeco is gevestigd in Emmen, Hoogeveen, Coevorden en Stadskanaal. Adbeco is een professioneel, en laagdrempelig kantoor, waar in teamverband wordt gewerkt. Naast hard werken is er ook ruimte voor ontspanning. Een goede dosis humor wordt gewaardeerd en er zijn regelmatig uitjes, zoals borrels en teamactiviteiten. Eens in de twee jaar gaat het hele kantoor samen naar het buitenland.

Ontwikkeling staat bij Adbeco hoog in het vaandel. Adbeco investeert graag in jouw persoonlijke ontwikkeling. Hierdoor kun je groeien als persoon én lever je een waardevolle bijdrage aan de ontwikkeling van Adbeco zelf.

Functie

In deze functie ben jij degene die ondernemers inzicht geeft in hun bedrijfsvoering. Naast het verwerken van  cijfers voer je ook zelfstandig administraties en lever je waardevolle inzichten door het opstellen van management-informatie.

Bij het samenstellen van jaarrekeningen laat jij je vakkennis zien. Je legt bevindingen zorgvuldig vast, bewaakt budget en planning en zorgt dat kwaliteit altijd gewaarborgd is. Klanten waarderen jouw betrouwbaarheid en nauwkeurigheid, omdat jij hun belangen scherp in de gaten houdt. Je signaleert ontwikkelingen en risico’s en maakt die samen met de accountant bespreekbaar.

Jouw rol gaat verder dan alleen cijfers. Je onderhoudt actief klantcontact, luistert naar hun vragen en denkt mee over oplossingen. Zo ontstaat er een vertrouwensrelatie die verder gaat dan alleen de zakelijke samenwerking. Ook intern ben je van grote waarde: jij zorgt voor goede dossiervorming en samenwerking met collega’s, zodat het hele team sterker wordt.

Werkzaamheden in het kort:

  • Zelfstandig voeren van (online) administraties en klanten inzicht geven in hun bedrijfsvoering;
  • Samenstellen van complexe jaarrekeningen en vastleggen van bevindingen;
  • Signaleren van ontwikkelingen en risico’s bij jouw klant
  • Bewaken van budget en planning;
  • Opstellen van het concept-accountantsrapport;
  • Zorgen voor goede dossiervorming en -beheer;
  • Onderhouden van klantcontact over de uitvoering en voortgang van de werkzaamheden.

Functie-eisen

  • Je hebt een accountancy opleiding afgerond op minimaal HBO-niveau;
  • Je hebt minimaal 3-4 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Je bent analytisch sterk en in staat om zelfstandig dossiers vast te leggen;
  • Je bent communicatief vaardig en goed in plannen en organiseren;
  • Je voelt je verantwoordelijk en betrokken, klantgericht en werkt graag in een team;
  • Je hebt de ambitie om jezelf te ontwikkelen. Het volgen van een vervolgopleiding behoort tot de mogelijkheden.

Aanbod

  • Salaris tot € 4.800,- op basis van een 40-urige werkweek;
  • 30 vakantiedagen op basis van een 40-urige werkweek;
  • Pensioenregeling;
  • Reiskostenvergoeding/mogelijkheid tot leaseauto;
  • Laptop en telefoon of vergoeding telefoonabonnement;
  • Opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden;
  • Mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken;
  • Fietsplan;
  • Sportschool abonnement en vitaliteitschecks;
  • Leuke teamactiviteiten, uitjes en borrels;
  • Dagelijks fruit op kantoor.

Deel vacature:

Bekijk ook

Senior HR Adviseur, 32- 40 uur – Gorredijk

Ben jij een HR-expert die niet alleen de wet- en regelgeving kent, maar ook commerciële kansen ziet en benut? Van der Veen & Kromhout zoekt een Senior HR Adviseur die onze klanten adviseert over alles wat met HR te maken heeft: van verzuimbeleid en arbeidscontracten tot transitievergoedingen en strategisch personeelsbeleid.…
3500
- 5000
Vast
40
# 2970
Solliciteren t/m 30 oktober 2025

Medewerker compliance en kwaliteitsmanagement – Zwolle

Op dit moment is de afdeling Compliance & Kwaliteitsmanagement van Countus aan het uitbreiden en verzorgt WeCruite de werving voor deze vacature. Heb jij de eerste stappen gezet richting de accountancy of compliance en wil jij jouw expertise overbrengen naar collega’s en jouw kennis verbreden? Heb jij affiniteit met wet-…
4319
- 6381
Vast
40
# 3206
Solliciteren t/m 10 december 2025

Vragen over deze
vacature of een andere vraag?